Polska pomoc

Świat poznaje Polskę oczami słynnego fotoreportera

Świat poznaje Polskę oczami słynnego fotoreportera – kampania MSZ z okazji 25 rocznicy pierwszych po wojnie pluralistycznych wyborów, 15-lecia członkostwa Polski w Nato oraz 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej.

4 czerwca 2014 r. Polska obchodzi 25. rocznicę pierwszych po II wojnie światowej pluralistycznych wyborów parlamentarnych. Wydarzenie to zapisało się trwale w historii Polski i stało się symboliczną datą upadku żelaznej kurtyny w Europie. W wyniku negocjacji pomiędzy demokratyczną opozycją związaną z Niezależnym Związkiem Zawodowym Solidarność i rządem komunistycznym ustalono, że 4 czerwca 1989 r. odbędą się wolne wybory do Senatu, a w głosowaniu do Sejmu, opozycja będzie mogła ubiegać się o 35% miejsc. Zdecydowane zwycięstwo kandydatów skupionych wokół Komitetu Obywatelskiego przy Lechu Wałęsie stało się początkiem dynamicznych, demokratycznych zmian w całym regionie. Bezpośrednim skutkiem wygranej z 4 czerwca było wybranie we wrześniu 1989 r. pierwszego po II wojnie światowej niekomunistycznego premiera w Europie Środkowo-Wschodniej – Tadeusza Mazowieckiego.

W tym roku Polska obchodzi także dwie inne ważne rocznice: 15-lecie członkostwa w NATO oraz 10-lecie przystąpienia do Unii Europejskiej. Mając na uwadze znaczenie tych wydarzeń, Ministerstwo Spraw Zagranicznych przygotowało kampanię promocyjną „Poland. Spring into new”. Jej głównym elementem jest spot telewizyjny emitowany jednocześnie w czterech stacjach panregionalnych (BBC, CNN, Eurosport i Sky News). Pokazuje on drogę, jaką musieliśmy przejść, by cieszyć się wolnością, skok cywilizacyjny, na który ciężko pracowaliśmy i potencjał, jaki wciąż drzemie w Polakach. Jest to jednocześnie podziękowanie dla wszystkich osób, których talenty wsparte ciężką pracą umożliwiły sukces transformacji i modernizacji kraju. Narratorem filmu jest fotograf Chris Niedenthal – autor słynnego zdjęcia kina Moskwa w czasie stanu wojennego.

Premiera spotu odbyła się 3 czerwca 2014 r. podczas uroczystej gali wręczenia Mustafie Dżemilewowi nagrody Solidarności im. Lecha Wałęsy. Laureat, przywódca Tatarów krymskich od wielu lat zabiega o poszanowanie demokracji oraz praw i wolności obywatelskich na Ukrainie. Nagrodę wręczyli mu wspólnie Prezydent RP Bronisław Komorowski i Lech Wałęsa.

Kampania obejmuje także wizualizacje outdoorowe, które od połowy maja można oglądać na ulicach Londynu. Jest to pierwsza kampania wizerunkowa Polski o tak szerokim zasięgu, zorganizowana we współpracy z ministerstwami reprezentowanymi w Radzie Promocji Polski i zgodnie z przyjętymi w zeszłym roku „Zasadami komunikacji marki Polska”.

w górę

Tagi