Polska pomoc

Kupuj odpowiedzialnie ubrania

„Kupuj odpowiedzialnie ubrania – wzrost świadomości konsumentów nt. nadużyć w przemyśle odzieżowym w krajach rozwijających się oraz promocja odpowiedzialnych alternatyw” - Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć.

Projekt jest komponentem 3-letniej kampanii edukacyjnej realizowanej przez Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć od stycznia 2010 r. w partnerstwie z organizacjami pozarządowymi z Austrii i Niemiec oraz licznymi organizacjami z Europy, Afryki i Azji.

Tematyka kampanii stanowi odpowiedź na jedno z kluczowych wyzwań współczesności, jakim pozostaje problem łamania praw człowieka oraz degradacji środowiska w zglobalizowanym łańcuchu dostaw przemysłu tekstylno-odzieżowego.

Celem projektu jest poprawa sytuacji pracowników i zwiększenie standardów środowiskowych w globalnym przemyśle tekstylno-odzieżowym poprzez rozwój i popularyzację na polskim rynku mody powstałej z poszanowaniem praw człowieka i standardów środowiska, zarówno wśród twórców, jak i konsumentów.

W ramach projektu realizowane są 3 główne działania:

1. Przygotowanie i realizacja Targów Odpowiedzialnej Mody WearFair wraz z wydarzeniami towarzyszącymi

Targi odbędą się w dniach 13-14 października 2012 w Centrum Kongresowo-Wystawienniczym Międzynarodowych Targów Łódzkich, Al. Politechniki 2 w Łodzi. Na targach zaprezentowana zostanie dzież dla dzieci i dorosłych wykonana w sposób ekologiczny i z poszanowaniem praw człowieka. Targom towarzyszyć będzie bogaty program imprez tj. warsztaty recyklingowe, warsztaty „ekodizajnu” oraz szycia. Na „wymienialni” niepotrzebne już ubrania będzie można wymienić na atrakcyjną odzież, zaś podczas wykładów i pokazu filmów zostanie odkryta cała prawda jaka kryje się za metką ubrań, zarówno tych bardziej jak i tych mniej przyjaznych ludziom i środowisku. W trakcie Targów odbędzie się także debata z udziałem zagranicznych ekspertów „Odpowiedzialna moda – działania, sukcesy, wyzwania”.

Więcej informacji mozna znaleźć na stronie internetowej www.ekonsument.pl/targi.

2. Opracowanie i dystrybucja podręcznika dobrych praktyk "W kierunku odpowiedzialnej mody"

Podręcznik "W kierunku odpowiedzialnej mody" skierowany jest do projektantów i marek odzieżowych. W publikacji przestawione zostały zarówno problemy społeczne i środowiskowe występujące w przemyśle tekstylno-odzieżowym w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem krajów rozwijających się jak i alternatywa w postaci mody powstającej z zachowaniem wyższych standardów społecznych i środowiskowych.

3. Promocja Targów Odpowiedzialnej Mody WearFair  oraz tematyki projektu

W ramach projektu prowadzona jest szeroka promocja Targów Odpowiedzialnej Mody WearFair  oraz tematyki projektu. Działania promocyjne prowadzone z wykorzystaniem mediów jak również internetu i mają na celu przede wszystkim przyczynienie się do wzrostu świadomości konsumentów nt. nadużyć w przemyśle odzieżowym w krajach rozwijających się oraz promowanie odpowiedzialnych alternatyw dostępnych na polskim rynku.

 

w górę

Tagi